دانش و زندگی

ساخت وبلاگ

بخش دانش تبیان

کم خوابی

افرادی که در طول هفته ۷ ساعت بیشتر در طول هفته در شب ها خوابیده بودند، با احتمال ۲۸ درصد بیشتر گرفتن سرماخوردگی در ماه گذشته را گزارش کردند، و ۸۲ درصد با احتمال بیشتر مبتلا شدن به آنفلوانزا، ذات الریه یا عفونت گوش در ماه گذشته را گزارش کردند.

شرکت کنندگانی که گفته بودند در شب ها در طول هفته به طور میانگین ۵ ساعت یا کمتر می خوابند، در مقایسه با افرادی که برای ۷ تا ۸ ساعت در شب خوابیده بودند، با احتمال ۲۸ درصد بیشتر در ماه قبل از آن از ابتلایشان به سرماخوردگی خبر داده بودند، و با احتمال ۸۲ درصد بیشتر دچار شدن به آنفلوانزا، ذات الریه یا عفونت گوش را گزارش کرده بودند.

این پژوهشگران از دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو در ژورنال پزشکی داخلی جاما نوشتند: «این یافته ها به مقاله های علمی فزاینده پیشین افزوده می شود که خواب را با سلامت بدنی ارتباط می دهند. ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که ارزیابی خواب به طور معمول تری در معاینات پزشکی انجام شود، چراکه وضعیت خواب ممکن است یک نشانه مهم دیگر از سلامت باشد.»


منبع: خبرانلاین

دلیل علمی هم رنگ شدن با جماعت(2)

دلیل علمی هم رنگ شدن با جماعت(2)

دلیل علمی هم رنگ شدن با جماعت

دلیل علمی هم رنگ شدن با جماعت

بیداد کم‌خوابی در ایستگاه فضایی

بیداد کم‌خوابی در ایستگاه فضایی

داروی روی برای درمان سرماخوردگی

داروی روی برای درمان سرماخوردگی

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:42

معمولاً هنگام خرید برای نوزاد یا کودک ، لباس های رنگ آبی را برای پسر انتخاب می کنیم و لباس های صورتی رنگ را برای دختر . اما به راستی این قانون نانوشته را چه کسی ابداع کرده است؟ آیا این نرم های جنسیتی برخی تفاوت های زیست شناختی میان دختر و پسر را بازمی تابانند یا آنها در بستر فرهنگ ساخته می شوند؟

مترجم : دکتر سمیه جولایی-بخش دانش تبیان

صورتی آبی

 این بستگی دارد به این که چه کسی به این پرسش پاسخ دهد. بررسی و مطالعه تاریخدان دانشگاه مریلند جوپائولتی به این نکته رسیده که تا دهه پنجاه قرن بیستم نوعی آشفتگی و هرج و مرج در رنگ لباس های کودکان مشاهده می شود . وی می گوید:" هیچ نوع سمبل سازی برای رنگ های مربوط به هر جنس در هیچ جایی نبوده است؛ هنجارهای اجتماعی برای انتخاب رنگ صورتی دخترانه و آبی پسرانه، در قرن بیستم درایالات متحده آمریکا به وجود آمد و در واقع هیچ رابطه ای میان تفاوت های میان رنگ مطلوب دختر یا پسر وجود ندارد."
 " کتاب های کودک، اطلاعیه های تولد کودک، و کارت های تبریک، هدایا، و نیز مقالات روزنامه ها از اوایل دهه اول قرن بیستم نشان می دهند که صورتی به همان اندازه ای که به پسران اختصاص یافته به همان میزان هم به دختران اختصاص یافته است. مثلاً در نسخه ای از مجله ای تجاری در مورد تولیدکنندگان لباس نوزادان در ماه ژوئن می نویسد:" تنوع بسیاری در این رابطه وجود دارد، اما به طور کلی قانون پذیرفته شده این است که صورتی برای پسر و ابی برای دختر به کار رود. دلیل این که صورتی بیشتر برای پسر انتخاب می شود این است که صورتی رنگی قوی تر است پس برای پسرها مناسب تر است؛ در حالی که آبی لطیف تر است و برای دختر زیباتر است."

در سال 2007 نتیجه مطالعه ای نشان داد که زنان و مردان ممکن است در اثر فرهنگ و زیست شناسی بدن شان به بخش های خاصی از طیف رنگی علاقمند باشند؛ اما توضیح این موضوع همچنان مورد توجه پژوهشگران بوده و تفکر برانگیز باقی مانده است. البته دیگر کسی روی این موضوع کار نمی کند؛ چون مطالعات نشان می دهد که هیچ کدام ریشه ای زیست شناختی ندارد.

  اما این تلاش برای چنین قانونی در میان خرده فروشان و تولید کنندگان به وضوح مشخص نیست. پائولتی می گوید :" در مجله تایم در سال 1927، جدولی بود که مغازه های شهرهای مختلف از آنها خواسته شد تا بگویند چه رنگ هایی برای دختران و چه رنگهایی برای پسران استفاده می کنند. پاسخ آنها در قالب یک نقشه درج شده بود. اما قانون صورتی برای دختران و آبی برای پسران بعد از جنگ جهانی دوم در دوران مدرن قوت گرفت، و تا دهه هشتاد گسترش یافت؛ اما رعایت شدید قانون آبی برای پسر و صورتی برای دختر از دید فیلیپ کوهن، جامعه شناس دانشگاه مریلند، معتقد است که این قانون شگرد بازاریابی است. وی می گوید:" این قانون نانوشته برای تخصیص رنگ ها به جنس، در زمان بازاریابی گسترده و عمده ظهور یافت. اگر خرده فروشان بتوانند شما را قانع کنند که مطابق هنجار جنسیتی عمل کنید ؛ به این معنا است که شما محصول خاصی- اعم از مواد آرایشی بهداشتی، جراحی زیبایی و رنگ صورتی و آبی لباس و...-  را بخرید، جزئی از این هنجار بودن برای همه ما مهم است و سازوکاری بازاریابانه است ٓ کوهن معتقد است که اینها از دید تولید عمده و بازاریابی عمده فروشی انجام می شود. اما این که چرا در گذشته آبی برای دختران بود و صورتی برای پسران و امروز کاملاً برعکس شده است؛ پائولتی می گوید:"  این قانون که ما امروز رعایت می کنیم اثر مدهای فرانسوی است. فرهنگ سنتی فرانسه صورتی را برای دختران و آبی را برای پسران در نظر می گیرد( در حالی که در بلژیک و فرهنگ ژرمن آلمان برعکس این قانون رعایت می شد) و چون فرانسه مد قرن بیستم را می ساخت و صادر می کرد، فرهنگ آنها در انتخاب رنگ ها غالب شد. اگرچه یادداشتی که در جراید پیدا شده که ریشه این داستان و قانون پذیرفته شده صورتی برای دختر و آبی برای پسر را بررسی کرده است. 
 

صورتی آبی

اما این که چرا در گذشته آبی برای دختران بود و صورتی برای پسران و امروز کاملاً برعکس شده است؛ پائولتی می گوید:"  این قانون که ما امروز رعایت می کنیم اثر مدهای فرانسوی است. فرهنگ سنتی فرانسه صورتی را برای دختران و آبی را برای پسران در نظر می گیرد( در حالی که در بلژیک و فرهنگ ژرمن آلمان برعکس این قانون رعایت می شد) و چون فرانسه مد قرن بیستم را می ساخت و صادر می کرد، فرهنگ آنها در انتخاب رنگ ها غالب شد

در پژوهشی دیگر جامعه شناسی به نام مارکو دل گوئیدیس 1 در دانشگاه تورین ایتالیا، در مطالعه ای ساده  همه کتاب هایی که در ایالات متحده در فاصله زمانی 1880 تا 1980 چاپ شده بود و گوگل آنها را اسکن کرده بررسی کرد،. وی دریافت که همواره صورتی به دختر و آبی به پسر اختصاص یافته است. در حالی که پیش از سال 1880 این گونه نبوده است. همچنین مشخص شد که در نظر گرفتن رنگ صورتی برای دختران یا به طور عمده برای جنس مؤنث از اواخر قرن نوزده به وجود آمده است. دل گوئیدیس می گوید: " اگر دختران رنگ صورتی را ترجیح می دادند و پسران رنگ آبی را، ممکن بود که این انتخاب ریشه ای زیست شناختی داشته باشد؛ اما در واقع هیچ کس نمی داند. در سال 2007 نتیجه مطالعه ای نشان داد که زنان و مردان ممکن است در اثر فرهنگ و زیست شناسی بدن شان به بخش های خاصی از طیف رنگی علاقمند باشند؛ اما توضیح این موضوع همچنان مورد توجه پژوهشگران بوده و تفکر برانگیز باقی مانده است. البته دیگر کسی روی این موضوع کار نمی کند؛ چون مطالعات نشان می دهد که هیچ کدام ریشه ای زیست شناختی ندارد.

صورتی آبی

گذشته، حال و آینده تخصیص رنگ ها

با وجود این یافته ها، نوعی آشفتگی در میان مقالات روزنامه ها و مجلات دو قرن پیش مشاهده می شود. کوهن در این زمینه می افزاید؛ همه  شواهد نشان می دهد که امروز ما کودکان را بیش از صدوپنجاه سال پیش با جنسیت جدا می کنیم، در حالی که زمان تولد نوزاد، لباسی به رنگ سفید به او می پوشانند. متعلقات رنگی برای هر جنس محصول قرن پیش و قرن حاضر است و ریشه در فرهنگ دارد. " اما اگر شما هیچ دلیلی برای اثبات این تعلقات رنگی ندارید و هیچ دلیل زیست شناختی هم ندارید؛ پس این ها همه ساختگی است". زیرا دقیقاً در یک قرن پیش طرز تفکر درست برعکس بوده؛ یعنی آبی برای دختر و صورتی برای پسر!

پی نوشت:

 1- Marco Del Guidice


دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 133 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:42

صدها اپلیکیشن در فروشگاه آنلاین گوگل پلی وجود دارد که ادعا می کنند قادر به بهبود عملکرد دستگاه های اندرویدی هستند، اما تعداد محدودی از آنها واقعأ موثر هستند. بسیاری از این اپلیکیشن ها در واقع Task Killer هایی هستند که به دروغ ادعا دارند باعث سریع تر شدن عملکرد گوشی شما می شوند، اما حقیقت این است که انجام این کار به سادگی فشردن یک دکمه و بهبود ناگهانی عملکرد گوشی نیست. امروز قصد داریم سه مورد از برترین اپلیکیشن های بهبود دهنده عملکرد دستگاه های اندرویدی را معرفی کنیم.

فرآوری: ه-هدایتی-بخش دانش تبیان

گوشی های اندرویدی

بر اساس آخرین آمار تنها 38.9 درصد از کاربران اندروید از نسخه 4.1 یا بالاتر این سیستم عامل بهره مند هستند و این به آن معناست که حدود 500 میلیون دستگاه اندرویدی از سرعت بالای Project Butter بی بهره هستند. از آن جایی که حتی در گوشی های قدرتمند نیز بعضی اوقات نشانه هایی از لگ و کندی اندروید مشاهده می شود و هیچ کاربری آن را نمی پسندد نصب اپلیکیشن ها و انجام ترفندهای زیر را به کاربران اندرویدی توصیه می کنیم. البته استفاده از برخی ترفندها و اپلیکیشن ها نیاز به کمی تخصص دارد و مسئولیت انجام آن ها با خودتان است.

یک -دستیار اندروید Android Assistant

اپلکیشن دو اسپید بوستر به دنبال اپلیکیشن هایی می گردد که در پردازش های پس زمینه گوشی شما جای گرفته اند و نسبت به پاکسازی آنها اقدام می کند. همچنین، قابلیت مدیریت پردازش های سیستمی و اپلیکیشن های اتو استارت را نیز دارد و میتواند اطلاعات غیر ضروری و جانبی این اپلیکیشن ها را پاک کند. از قابلیت های دیگر این اپلیکیشن این است که به شما امکان حذف اطلاعات کش شده و بی مصرف اپلیکیشن ها را می دهد، درنتیجه فضای آزاد بیشتری روی گوشی در اختیار خواهید داشت.

اولین چیزی که در این اپلیکیشن توجه شما را به خود جلب می کند ،طراحی رابط کاربری آن است. طراحی این اپلیکیشن با رنگ ملایم بنفش و مدرن خود باعث می شود از کار با آن لذت ببرید. گشت و گذار در میان منوهای آن نیز ساده است. همچنین می توانید آن را طوری تنظیم کنید که هر زمان گوشی شما به پاکسازی نیاز داشت، شما را آگاه کند.
اگرچه پرکاربردترین قسمت این اپلیکیشن، بخش پاکسازی آن است، ولی قابلیت های دیگری را نیز در اختیارتان قرار می دهد که از جمله آنها می توان به افزایش عمر باتری، امکان مدیریت برنامه ها، اجرای آزمایش های تشخیص سرعت و روش هایی برای ارتقای امنیت گوشی اشاره کرد.

گوشی های اندرویدی

شبیه ساز ریست Fast Reboot

 بعضی اوقات پس از مدتی از روشن بودن دستگاه احساس می کنید عملکرد اندروید بسیار کندتر شده و حتی با بستن تمامی اپلیکیشن ها، باز هم سرعت اولیه ساعات اول روشن شدن دستگاه را ندارید و بهترین راه گاهی روشن و خاموش کردن یا ریست کردن دستگاه باشد. Fast Reboot می تواند با ریست کردن رابط کاربری و همچنین پروسه ها و سرویس ها عملکرد ریست دستگاه را شبیه سازی کند. این اپلیکیشن به دو دلیل نسبت به اپلیکیشن های مشابه توصیه می شود: دلیل اول عملکرد آسان تنها با لمس آیکن اپلیکیشن و دلیل دوم سازگاری با نسخه های قدیمی تر اندروید است.

گوشی های اندرویدی

قابل اطمینان ترین اپلیکیشن Greenify

این اپلیکیشن باعث می شود برنامه های نصب شده روی گوشی وارد حالتی مشابه hibeation شوند تا میزان پردازش های پس زمینه کاهش پیدا کند. Greenify اپلیکیشنی ساده، قدرتمند و کارآمد است. اما هنگام استفاده از این برنامه به خاطر داشته باشید که اپیلیکیشن های محبوب و ضروری خود را از فهرست hibeate خارج کنید.

بهترین قابلیت Greenify این است که می تواند مانند قابلیت Doze در اندروید مارشملو عمل کند. این قابلیت باعث کاهش مصرف باتری می شود.

گوشی های اندرویدی

جعبه ابزار رام شما ROM Toolbox

 این اپلیکیشن که به Android Assistant شباهت دارد شاید کامل ترین اپلیکیشن موجود از نظر تعداد ابزار باشد. برای استفاده از ROM Toolbox به روت احتیاج دارید اما امکانات بی نظیر آن مطمئناً ارزش روت کردن دستگاهتان را دارد. در میان قابلیت های بی شمار این اپلیکیشن می توان به SD Booster برای افزایش سرعت خواندن و نوشتن روی مموری کارت به همراه بنچمارک سرعت داخلی، تغییر محل نصب اپلیکیشن ها در آینده، مدیریت اپلیکیشن های استارت آپ و نصب و تغییر فونت اشاره کرد.

گوشی های اندرویدی

صرفه جویی در مصرف ویجت ها!

 بله، یکی از قابلیت های منحصر به فرد اندروید استفاده از ویجت ها در صفحه خانگی و دسترسی به تنظیمات و فرمان های مختلف تنها با یک لمس کوچک است. اما استفاده از ویجت های زیاد و همچنین سنگینی مانند فلیپ بورد می تواند رابط کاربری را با لگ و کندی همراه کند. پس سعی کنید ویجت هایی را که به آن ها واقعاً نیاز دارید در صفحه قرار دهید.

گوشی های اندرویدی

ترفند: غیرفعال کردن انیمیشن ها

این ترفند را که بیشتر برای گوشی ها یا تبلت های با سخت افزار نسبتاً ضعیف توصیه می شود شاید تاکنون خودتان کشف کرده باشید. کافیست وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و به دنبال Developer Options بگردید اگر این گزینه در تنظیمات دستگاهتان نبود وارد About Phone شوید و روی Build Number هفت بار تپ کنید. حالا در این بخش می توانید گزینه های Window Animation Scale، Transition Animation Scale و Animator Duration Scale را که به صورت پیش فرض روی 1.0x تنظیم شده اند به دلخواه تغییر دهید. اعداد پایین تر انیمیشن های رابط کاربری اندروید را سریع تر و کوتاه تر می کنند و به کاربر حس سرعت بالاتر در کار با گوشی و مالتی تسکینگ می دهند؛ در مقابل اعداد بالاتر رابط کاربری را کمی کندتر اما روان تر نشان می دهند. تغییر در این تنظیمات هیچ ریسکی ندارد پس با خیال راحت اعداد مختلف را امتحان کنید تا گزینه دلخواهتان را بیابید.

گوشی های اندرویدی

منابع : فارنت / شهر خبر

5 راه برای کاهش مصرف اینترنت در گوشی های اندرویدی

5 راه برای کاهش مصرف اینترنت در گوشی های اندرویدی

وقتی سامسونگ بزرگترین اشتباهش را کرد

وقتی سامسونگ بزرگترین اشتباهش را کرد

گوگل درایو و آشنایی بیشتر با ترفندهای آن

گوگل درایو و آشنایی بیشتر با ترفندهای آن

 مرگبار ترین بد افزار اندرویدی

مرگبار ترین بد افزار اندرویدی

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 150 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:41

بخش دانش تبیان

گلکسی اس7

این روزها ممکن است بازار گوشی های همراهِ هوشمند، گرمی سابق را نداشته باشد؛ اما باز هم سلاطین دنیای موبایل سعی میکنند تا با عرضه گوشی های پرچمداری که تا دندان مسلح هستند رنگ و رویی تازه به این بازار ببخشند. از طرف دیگر باید گفت پرچمداران سامسونگ همیشه به عنوان گزینه ای جذاب برای طرفداران گوشی های موبایل به حساب می آیند؛ اما دلایلی وجود دارد که شاید گلکسی اس ۷ با توجه به قیمت گزافش جایگزین های دیگری در بازار داشته باشد، با این حساب به ۵ دلیلی اشاره می کنیم که ممکن است پس از مطالعه رای شما از خرید پرچمدار جدید سامسونگ برگردد.

۱. اگر در حال حاضر گلکسی اس ۶ دارید لزومی ندارد به خرید گلکسی اس ۷ فکر کنید

شما یک بار با خرید گلکسی اس ۶، هزینه داشتن یک گوشی تراز اول و پرچمدار را پرداخت کرده اید. انصافا باید گفت گلکسی اس ۷ به نسبت به پرچمدار قبلی سامسونگ گوشی بهتری به حساب می آید. مقاومت در برابر آب، درگاه کارت حافظه میکرو اس دی و میزان باتری بیشتر را می توان به عنوان برتری های پرچمدار جدید سامسونگ در مقابل نسخه قبلی این گوشی دانست. اما با در نظر گرفتن تمامی این موارد باز هم ارزش هزینه مجدد برای خرید گلکسی اس ۷ را دارد؟ پاسخ منفی است.

5 دلیل که سراغ خرید گلکسی اس7 سامسونگ نروید!

شما به عنوان دارنده گلکسی اس ۶ به خوبی می دانید که سامسونگ برای پرچمدار سال پیش خود چیزی کم نگذاشت. از لحاظ نرم افزاری هم که نباید غمتان باشد چرا که این گوشی در حال حاضر به اندروید نسخه ۶ مارشملو آپدیت می شود. میزان ۳ گیگابایت رم استفاده شده در گلکسی اس ۶ هم نسبت به ۴ گیگابایتی که در گلکسی اس ۷ شاهد هستیم آنقدر در عملکرد گوشی تاثیر گذار نخواهد بود. از طرف دیگر صفحه نمایش گلکسی اس ۶ هم به صفحه نمایش پرچمدار جدید سامسونگ باجی نمی دهد. جالب است بدانید این دو گوشی از یک میزان تراکم پیکسل (۵۵۷ پیکسل در هر اینچ) بهره می برند.

از طرف دیگر گلکسی اس ۶ نسبت به گلکسی اس ۵ از لحاظ طراحی و سخت افزار یک سر و گردن بالاتر است. به این ترتیب اگر در حال حاضر گلکسی اس ۵ دارید ممکن است خرید گلکسی اس ۷ برای شما توجیه داشته باشد؛ اما اگر سال گذشته نتوانسته اید جلوی خود را بگیرید و گلکسی اس ۶ را خریده اید پیشنهاد می کنیم تا معرفی گلکسی اس ۸ صبر کنید، بدون شک سامسونگ در پرچمدار بعدی خود امکانات زیادی را اضافه خواهد کرد که ارزش صبر دارد.

۲. گوشی های پرچمدار چینی را دست کم نگیرید

لازم به ذکر است که منظور ما از گوشی های چینی، محصولات تقلبی و بی کیفیت نیست، ما از برند های معتبر چینی صحبت می کنیم. وقتی صحبت از هزینه کردن به میان می آید عقل سلیم حکم می کند که محصولات مختلف را قیمت کرده و بهترین گوشی همراه را با مناسب ترین قیمت تهیه کرد، جالب است بدانید گوشی های پرچمدار چینی در حال حاضر در بازار موجود هستند که از لحاظ قیمت نصف رقبای کره ای خود قیمت دارند. از لحاظ امکانات نیز نمی توان پرچمداران چینی را دست کم گرفت.

5 دلیل که سراغ خرید گلکسی اس7 سامسونگ نروید!

برای نمونه پیشنهاد می کنیم قبل از خرید گلکسی اس ۷، نگاهی به شیائومیMi 5 داشته باشید. جالب است بدانید این گوشی از لحاظ امکانات ویژگی های مشابه زیادی با گلکسی اس ۷ دارد. هر دو گوشی از ابعاد یکسان صفحه نمایش، میزان رم و باتری بهره می برند. بد نیست بدانید دوربین شیائومی Mi 5 را نمی توان دسته کم گرفت و حرف های زیادی برای گفتن دارد، این دوربین از لرزه گیر ۴ محوره استفاده می کند. قاب پشت این گوشی تراز اول شیائومی هم از جنس سرامیک طراحی شده که زیبایی به خصوصی دارد. گفته می شود که در حال حاضر این گوشی یکی از سخت جان ترین محصولات تراز اول بازار است.

ناگفته نماند که تنها مشکل گوشی های شیائومی را می توان عدم پشتیبانی مناسب از شبکه های مخابراتی مختلف ذکر کرد، از لحاظ نرم افزاری نیز به صورت پیش فرض به گوگل پلی سرویس دسترسی ندارید. البته بد به دل خود راه ندهید چرا که برای بر طرف کردن این موارد راه حل های آسانی وجود دارد.

۳. مشخصات فنی ارزش بیشتری نسبت به طراحی گوشی دارد

اگر در حین خرید گوشی همراه بیشتر از همه به مشخصات فنی آن توجه دارید و می توانید از طراحی دلربای گلکسی اس ۷ چشم پوشی کنید، باید گفت گزینه های دیگری نیز برای شما در بازار موجود است. در این زمینه اولین و سرسخت ترین رقیبی که می توان برای گلکسی اس ۷ تصور کرد، پرچمدار جدید ال جی است، گوشی هوشمند تراز اول جی ۵ پس از رونمایی توانست دل تمامی منتقدین را برباید. از لحاظ سخت افزاری نیز همان گونه که اشاره شد، جی ۵ برتری هایی نسبت به گلکسی اس ۷ دارد، برای نمونه می توان به صفحه نمایش بزرگ تر جی ۵ اشاره کرد. امکان اضافه کردن ماژول باتری یا سایر تجهیزات جدید نظیر هدست واقعیت مجازی، صفحه کلید جداگانه، اسپیکر و دوربین از ویژگی هایی به شمار می آیند که گلکسی اس ۷ از آنها بی بهره است.

5 دلیل که سراغ خرید گلکسی اس7 سامسونگ نروید!

اما باید اعتراف کرد که جی ۵ از لحاظ طراحی حرف زیادی در مقابل ظاهر زیبای گلکسی اس ۷ ندارد. ال جی برای پرچمدار جدید خود قاب فلزی را در نظر گرفته است که آ ن گونه که باید و شاید خوش دست نیست. از لحاظ قیمت نیز ال جی همیشه سعی می کند محصولات خود را با قیمتی پایین تر از گوشی های تراز اول سامسونگ و اپل روانه بازار کند. به این ترتیب همان گونه که اشاره شد اگر می توانید قید ظاهر دلفریب گلکسی اس ۷ را بزنید پیشنهاد می کنیم جی ۵ ال جی را در نظر داشته باشید.

۴. اگر اهل آپدیت دائم گوشی هستید گلکسی اس ۷ ممکن است توقع شما را برآورده نکند

شوربختانه باید گفت سامسونگ عملکرد مناسبی در انتشار آپدیت های جدید اندروید ندارد. بد نیست بدانید گلکسی اس ۶ حدود دو ماه پیش آپدیت جدید اندروید نسخه ۶ مارشملو را دریافت کرد. از طرف دیگر زمزمه های آپدیت نسخه بعدی اندروید که در حال حاضر از آن با نام اندروید N یاد می شود به گوش می خورد. به این ترتیب اگر اهل آپدیت سریع گوشی به نسخه های جدید اندروید هستید پیشنهاد می کنیم حساب زیادی روی گلکسی اس ۷ باز نکنید. همان گونه که اشاره شد سامسونگ حدودا دو ماه بعد از انتشار آپدیت های اندروید، گوشی های خود را آپدیت می کند. با این حساب اگر به دنبال آپدیت های جدید هستید پیشنهاد می کنیم از گلکسی اس ۷ صرف نظر کرده و به دنبال گوشی های خانواده نکسوس باشید. محصولات نکسوس با نظارت کامل گوگل ساخته می شوند و همیشه این گوشی های تراز اول نکسوس هستند که طعم نسخه های جدید اندروید را می چشند.

5 دلیل که سراغ خرید گلکسی اس7 سامسونگ نروید!

در این زمینه گوشی هوشمند نکسوس 6P گزینه مناسبی به نظر می رسد. این گوشی از لحاظ امکانات سخت افزاری نیز دست کمی از پرچمداران تراز اول بازار ندارد.

۵. گلکسی اس ۶ از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه است

پر واضح است که حضور یک پرچمدار جدید، باعث کاهش قیمت پرچمدار قبلی می شود. اینجاست که می توان با اندکی صبر گلکسی اس ۶ را با قیمت مناسب و معقولی خرید. همان گونه که در بالا اشاره شد گلکسی اس ۶ در حال حاضر از لحاظ سخت افزاری یارای رقابت با گوشی های امسال را دارد. شاید بتوان به جرات گفت در گوشی های پرچمدار ۲۰۱۵ به غیر از آیفون، گوشی دیگری به پای گلکسی اس ۶ نمی رسید.

5 دلیل که سراغ خرید گلکسی اس7 سامسونگ نروید!


منبع: عصر ایران

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 123 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 6:40

بخش دانش تبیان

روانگران و مغز

این تصاویر نه تنها ثابت می كند داروی توهم زای قوی از توانایی فعال سازی تمامی مناطق مغزی، نه فقط غشای بینایی، برخوردار است، بلكه نشان می دهد چطور مناطق مختلف مغزی كه معمولا مجزا از یكدیگر فعال می شوند، در واكنش به دارو ارسال سیگنال به یكدیگر را برای ایجاد اثری شدید تر آغاز می كنند.

این آزمایش توسط دیوید نات استاد متخصص عصب-روان-داروشناسی (neuropsychopharmacology) در كالج امپریال لندن به همراه مشاور سابق دولت بریتانیا كه در سال 2009 به خاطر وضع قانون های دشوارتر درباره استفاده از حشیش مورد انتقاد شدید قرار گرفته و از كار بركنار شد، انجام گرفته است.


این تیم از 20 فرد سالم در آزمایش خود استفاده كردند و در یك روز 75 میكروگرم LSD و در روزی دیگر مقداری مشابه دارونما به آنها تزریق كردند. همانطور كه در تصاویر دیده می شود، تاثیر دارو در سرتاسر مغز قابل مشاهده است و ارتباط میان مناطق فعال مغز به حدی قابل توجه افزایش می یابد. دانشمندان از سه تكنیك متفاوت تصویربرداری مغز استفاده كردند تا جزئیات دقیق رویداد هایی كه در مغز رخ می دهند را دریابند.

نتایج نشان داد فرایند پردازش بینایی داوطلبان پس از دریافت دارو دیگر به غشای بینایی محدود نیست و تمامی بخش های مغز در فرایند بینایی فرد دخیل می شوند كه این رویدادی عجیب است، گویی فرد با چشمان بسته نیز می بیند. به گفته دانشمندان این نوع بینایی با بینایی با چشمان باز متفاوت است زیرا فردی كه تحت تاثیر LSD قرار دارد تصاویری از تصورات و تخیلاتش را می بیند.

علاوه بر این، مناطقی از مغز كه معمولا به یكدیگر سیگنال ارسال نمی كنند، تحت تاثیر این دارو ناگهان ارتباط با یكدیگر را آغاز می كنند و در عین حال مناطقی كه تا پیش از آن به یكدیگر متصل بودند، از یكدیگر جدا می شوند.

این عوارض می تواند نشان دهد چرا مصرف LSD با مشاهده تصاویر قوی و رویا مانند، احساس یگانگی با جهان و در عین حال از دست دادن هویت فردی یا خودفروپاشی در ارتباط است. به گفته دانشمندان مغز عادی دارای شبكه هایی مجزا است كه عملكردهایی مستقل را جدا از یكدیگر انجام می دهند. با این همه تحت تاثیر LSD مجزا بودن این بخش ها از بین رفته و مغز دچار یكپارچگی می شود.

شاید در نگاه اول این آزمایش فراتر از یك آزمایش سرگرم كننده نباشد، اما دانشمندان برای عملی كردن آن 50 سال صبر كرده اند. به گفته نات، این موفقیت برای علوم اعصاب شناسی همانقدر ارزشمند است كه كشف بوزون هیگز برای فیزیك باارزش بود.

ارزش درك بهتر و دقیق تر عوارض این دارو روی مغز انسان در این است كه بدون داشتن این درك هرگز نمی توان اثرات قدرتمند درمانی داروهای روانی كه برای بیماران مبتلا به مشكلات روانی از قبیل افسردگی، اعتیاد و حتی آسم تجویز می شوند را درك كرد. آشكار ساختن مكانیزم مغز تحت تاثیر LSD همچنین می تواند میزان درك از هوشیاری و خود آگاهی در انسان را نیز افزایش دهد.


منبع: خبرانلاین

تا نابودی جهان هستی چقدر زمان باقی است؟

تا نابودی جهان هستی چقدر زمان باقی است؟

دستگاهی که سرطان پروستات را بو می کشد

دستگاهی که سرطان پروستات را بو می کشد

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 6:40

بخش دانش تبیان

خستگی

گرچه این حالت بسیار شایع است؛ ولی از نظر پزشکی هنوز ثابت شده نیست و برخی پزشکان درمان های طبیعی را پیشنهاد می کنند. خستگی آدرنال در افرادی که تحت استرس روانی، احساسی و فیزیکی قرار دارند بیشتر دیده می شود.
غدد فوق کلیوی درست بالای کلیه ها قرار دارند. هورمون های حیاتی بدن از جمله آدرنالین، کورتیزول، آلدوسترون، استروژن، تستسترون و پروژسترون توسط این دو غده ترشح می شوند. هورمون کورتیزول با خستگی آدرنالین مرتبط است. این هورمون برای مقابله با استرس ترشح می شود. زمانی که میزان استرس زیاد است، معمولا کورتیزول کافی برای مقابله با این شرایط ترشح نمی شود که می تواند منجر به خستگی آدرنال شود.
مهمترین نشانه های این عارضه عبارتند از :
-تغییر مداوم فشار خون
در خستگی آدرنال معمولا فشار خون به طور مداوم تغییر می کند و بالاتر یا پایین تر از حالت نرمال است.
-تمایل به مصرف غذاهای خاص
معمولا در این حالت تمایل به غذاهای شور وجود دارد.
-عدم تمرکز
-اختلال خواب
-احساس گیجی
-احساس کرختی
-تغییرات وزن
-خستگی مزمن حتی پس از بیدار شدن از خواب
-مشکل بیرون آمدن از رختخواب
-تحریک پذیری
-تپش قلب
-کاهش میل جنسی
-ناتوانی هنگام مقابله با استرس
-افسردگی
-سرگیجه بدون دلیل
-خشکی پوست
-احساس کاذب کاهش قند خون

درمان طبیعی خستگی آدرنال 
درمان خستگی آدرنال شامل سه قسمت رژیم غذایی، مصرف ویتامین و کاهش استرس است.
رژیم غذایی شامل مصرف غذاهایی است که عملکرد غدد فوق کلیوی را افزایش می دهند. این غذاها شامل نارگیل، روغن زیتون، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، مرغ، گردو و دانه کدو تنبل هستند. همچنین در این رژیم حذف مواد غذایی استرس زا شامل کافئین، شکر، غذاهای فرآوری شده و روغن های هیدروژنه توصیه شده است.
مصرف مکمل های روغن ماهی، ویتامین C، B12، B5، D3 منیزیم و روی توصیه شده است.

برای مقابله با خستگی آدرنال شیوه زندگی خود را تغییر دهید
-هر روز دلیلی برای خندیدن پیدا کنید؛ در غیر این صورت، بی دلیل بخندید
-از عوامل استرس زا دوری کنید
-به موقع به رختخواب بروید و هشت ساعت بخوابید
-در روز یک چرت کوتاه (کمتر از 30 دقیقه) داشته باشید
- در هوای تازه قدم بزنید
-با افراد منفی معاشرت نکنید


منبع: خبرانلاین

تازه هاي علم و فناوري هفته گذشته

تازه هاي علم و فناوري هفته گذشته

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 139 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 6:40

گاهی اوقات سوالات علمی که بچه ها می پرسند، همیشه قابل پاسخ گویی سریع نیستند. برخی مواقع، مغز به ظاهر کوچک آن ها می تواند ذهن بزرگسالان را به سمت جاهایی ببرد که هنوز کشف نشده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، مطلبی را درباره اینکه چرا نور خورشید به چشم های ما آسیب می رساند، مطرح کرده ایم که ممکن است سوال خیلی از کودکان و حتی بزرگسالان باشد.

فرآوری: ه-هدایتی - بخش دانش و زندگی تبیان

نور افتاب

آیا تا به حال دچار گرفتگی عضلانی شده اید؟! ممکن است در هنگام دویدن، دست یا پای شما آسیب ببیند. دردی که شما در هنگام دیدن خورشید با آن مواجه می شوید نیز اینگونه است. در این هنگام، شما کار بیشتری را با سرعت زیاد از عضله خود انتظار دارید، در حالی که مشغول فعالیت خود است. به طور ناگهانی، در اینجا پرتوهای نوری زیادی وجود دارند که در یک لحظه به سمت چشم شما پرتاب می گردند و چشم در تلاش است تا انبوه پرتوها در مردمک را کنترل نماید. خورشید مانند محرک غیر منتظره ای است که هنگام تابش نور آن عضلات عنبیه در تلاش اند به سرعت کوچک شوند و در این حین به آن آسیب می رسانند.

نور افتاب

این اتفاق ممکن است که در روزهای مختلفی برای شما رخ بدهد، مخصوصا در فصل تابستان که نور آفتاب شدیدتر می شود. اما راه های نادرتری نیز وجود دارند که می توانند به چشم صدمه وارد کنند. مانند قرار گرفتن چشم در معرض آفتاب سوختگی! یک بیماری به نام photokeratitis (با نام مستعار ٜبرف کوری ٝ) وجود دارد که واقعا شبیه سوختگی است و به صورت ذرات تاول زده ای است که آفتاب می تواند روی پوست ایجاد نماید. درست همانند آفتاب سوختگی، اشعه ماورابنفش موجود در خورشید، به سلول های لایه بالایی پوست آسیب می رساند.حتی اگر بتوانید تنها برای چند ثانیه به خورشید  نگاه کنید، پس از آن برای چند لحظه نمی توانید جایی را ببینید. فکر می کنید علت چیست؟ و چرا نمی توان به خورشید به صورت مستقیم نگاه کرد؟

یک چشم معمولی و سالم در وسط روز تنها قادر است مقدار حرارت 4 درجه سیلسیوس را در خود بپذیرد. یعنی شبکیه چشم تنها قادر است تا 4 درجه حرارت را تحمل کند و آسیب نبیند، اما اگر دمایی که وارد چشم می شود به 10 درجه سیلسیوس برسد، می تواند به سلول های شبکیه چشم آسیب برساند. لذا شما هرگز نمی توانید برای مدت زیادی حتی یک دقیقه به خورشید در وسط آسمان چشم بدوزید. بنابراین شاید تصور کنید اگر خورشید در پس حجاب قرار گیرد شاید بتوان به صورت غیرمستقیم به آن خیره شد و دچار اشکال هم نشد، اما نکته جالب این است که گاهی نگاه کردن غیرمستقیم به خورشید مثلا هنگام کسوف یا خورشید گرفتگی که خورشید ناپیداست، بیشتر به چشم آسیب می رساند و علت این امر آن است که هنگام خورشید گرفتگی هوا تاریک تر است و مردمک چشم ها گشادتر می شود، لذا نوری که در این زمان وارد چشم می شود و به شبکیه می رسد، بسیار بیشتر و شدیدتر است و آسیب بسیار جدی تری به چشم می رساند و گاهی سبب نابینایی نیز می شود، اما این نابینایی قطعی یا کلی نیست در واقع با یک دقیقه خیره شدن به خورشید در هنگام کسوف، چشم ها به طور موقت دچار نابینایی می شود که با گذر زمان کم کم به حالت عادی برمی گردد و به همین دلیل توصیه می شود هنگام خورشید گرفتگی حتما از عینک های مخصوص استفاده کنید، اما زیاد ناامید نشوید. شما می توانید هنگام غروب که خورشید در افق (در موقعیت 10 دقیقه) قرار می گیرد، هر چقدر که می خواهید به خورشید نگاه کنید بدون آن که آسیبی به چشم های شما برسد و علت آن است که دراین زمان بیشتر طول موج های کوتاه و خطرناک خورشید توسط اتمسفر جذب می شود و نمی تواند به چشم های شما آسیب بزند. پس شما می توانید به منظره زیبای غروب هر قدر که می خواهید چشم بدوزید و از آن بدون نگرانی لذت ببرید.


منابع: آی تی رسان / جام جم

لامپ هایی که ویتامین D۳ منتشر می کند

لامپ هایی که ویتامین D۳ منتشر می کند

جهانگردی پرماجرای مریخ نورد کنجکاوی

جهانگردی پرماجرای مریخ نورد کنجکاوی

انتشار نخستین تصویر از مرموزترین بخش خورشید

انتشار نخستین تصویر از مرموزترین بخش خورشید

لایه ازن در مسیر ترمیم

لایه ازن در مسیر ترمیم

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 1:43

 با نیم نگاهی به روند معرفی محصولات تازه اپل در هر سال، متوجه می شویم که زمان معرفی آیفون 7 کم کم نزدیک می شود، و هرچه به موعد این رویداد نزدیک شویم، به حجم شایعات و گمانه زنی ها پیرامون آن افزوده می شود. در ادامه به بررسی تازه ترین خبرها درباره ایفون بعدی اپل خواهیم پرداخت.

بخش دانش تبیان

آیفون 7

علیرغم میزان بالای محبوبیت طراحی آیفون 5، بعید است که اپل از طراحی آیفون 6 برای گوشی بعدی خود استفاده نکند. در این صورت، انتظار می رود آیفون بعدی اپل با ظاهری شبیه به آیفون 6 اما با قدرت بیشتری از آن عرضه شود. براساس تازه ترین گزارش ها، ضخامت آیفون 7 به 6 تا 6.5 میلی متر می رسد. این در حالی است که ضخامت آیفون 6s اکنون به
7.1میلی متر می رسد. ضخامت شش میلی متری کمی خنده دار است و البته که باعث می شود ظرفیت باتری آیفون 7 کاهش پیدا کند. اما اینکه کاهش ضخامت گوشی باعث شود نگه داشتن آن در دست ساده تر شود بحث دیگری است که پس از عرضه آیفون 7 مشخص می شود.
انتظار می رود آیفون 7 اپل رضایت آن دسته از کاربرانی که از طراحی آنتن گوشی های آیفون شکایت دارند را نیز جلب کند. گفته می شود که نشانه های آنتن تنها روی قسمت های بالایی و پایینی آیفون 7 دیده می شوند و این سبک طراحی کمک می کند بدنه گوشی یکپارچه به نظر برسد.

یکی دیگر از قابلیت های مورد بحث آیفون 7، بهره مندی آن از دوربین دوگانه است. در تازه ترین تصاویری که از آیفون 7 منتشر شده به خوبی دیده می شود که دو دوربین در پشت این گوشی تعبیه شده است.

و اگر باتری آیفون 7 برای شما مهم باشد، تا به امروز تنها خبری که در این زمینه داشته ایم این است که ظرفیت باتری این گوشی معادل7.04 وات ساعت است که در مقایسه با ظرفیت 6.61 وات ساعتی آیفون 6 رقم بالایی به شمار می رود.

انتظار می رود اپل امسال نیز همچون سال های پیش گوشی جدید خود را در ماه شهریور یا مهر معرفی کند.


منبع: تک شات
مقایسه دو پرچمدار؛ اکسپریا Z2 و اکسپریا Z1

مقایسه دو پرچمدار؛ اکسپریا Z2 و اکسپریا Z1

برنامه HTC چیست؟

برنامه HTC چیست؟

اطلاعات جدیدی از آیفون 7 فاش شد

اطلاعات جدیدی از آیفون 7 فاش شد

آیفون و آیپد جدید اپل در راه بازارهای جهانی

آیفون و آیپد جدید اپل در راه بازارهای جهانی

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 1:43

 چند بار در روز معمولاً آه می کشید؟ مطابق یافته های جدید در حدود ده بار در ساعت این اتفاق می افتد.  پژوهشگران دریافتند، در واقع افراد در هر ساعت دوازده بار یا هر پنج دقیقه یک بار آه می کشند. اما این نفس های صدادار لزوماً نشانه خستگی یا عصبانیت نیستند. بلکه آه های فیزیولوژیکی برای نگهداری بهتر از عملکرد ریه ها حیاتی هستند.

ترجمه: سمیه جولایی- بخش دانش و زندگی تبیان

نفس کشیدن

اکنون پژوهشگرانی از دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلس 1و دانشگاه استنفورد، منبع آه ها را بررسی کرده و تشخیص داده اند. آنها این نوع آه ها را جزء  اعمال راحت کننده و آرامش بخش و نیز تقویت کننده حیات می دانند که مانع فرو افتادن کیسه های هوایی (حبابچه های ) ریه ها می شود. ریه انسان بیش از یک زمین تنیس مساحت دارد و همه ی این مساحت در قفسه سینه به صورت تا خورده شکل گرفته است. راهی که طبیعت انجام داده به این صورت بوده که پانصد میلیون حباب کوچک به نام آلوئولی تشکیل داده است. هر حبابچه کوچک، محیط کمی دارد و در حدود دو دهم میلی متر ضخامت دارد. این کیسه های ریز و گرد اطمینان می دهند که اکسیژن کافی از راه ریه ها به آسانی در اختیار خون قرار می گیرد. فلدمن 2 یکی از پژوهشگران این پروژه آنها را بالون های خیس می نامد. آیا تا به حال تلاش کرده اید بادکنکی خیس را باد کنید؟ کار دشواری است؛ زیرا آب داخل آن را به هم می چسباند. این همان اتفاقی است که در هنگام روهم افتادن حباب ها رخ می دهد و زمانی که آنها سقوط کنند، دیگر سطح روی حبابچه ها توان جابجایی گازها را نخواهد داشت. به عبارت دیگر، اگر انسان ها نتوانند آه بکشند، حباب ها نخواهند توانست مجدداً متورم شده و ریه ها روی هم سقوط خواهند کرد. فلدمن می گوید تنها راه برای این که حباب ها شکل اولیه شان را به دست بیاورند این است که نفس عمیق بکشیم، که انسان ها هر پنج دقیقه این کار را می کنند. در گذشته و پیش از استفاده از سیستم مکانیکی تنفس مصنوعی بسیاری از بیماران به خاطر فروافتادن ریه هایشان می مردند. امروزه هنگامی که می بینید شخصی با دستگاه تنفسی نفس می کشد، متوجه می شوید که هر چند دقیقه یک بار، نفس عمیقی به او تحمیل می شود، که نقش آه را ایفا می کند.  بنابراین این آه معادل دو دم است و لزوماً بازدم بلند مانند هنگامی که احساسی را نشان می دهید، نیست. اگرچه فلدمن می گوید آه ها در واقع با احساسات به شیوه دیگری در ارتباطند، زیرا میزان آه ها هنگامی که فرد در حالت اضطراب به سر می برد بیشتر می شوند.

امروزه هنگامی که می بینید شخصی با دستگاه تنفسی نفس می کشد، متوجه می شوید که هر چند دقیقه یک بار، نفس عمیقی به او تحمیل می شود، که نقش آه را ایفا می کند.  بنابراین این آه معادل دو دم است و لزوماً بازدم بلند مانند هنگامی که احساسی را نشان می دهید، نیست. اگرچه فلدمن می گوید آه ها در واقع با احساسات به شیوه دیگری در ارتباطند، زیرا میزان آه ها هنگامی که فرد در حالت اضطراب به سر می برد بیشتر می شوند.

یکی از چیزهایی که در هنگام اضطراب برای فرد پیش می آید این است که مغز در این وضعیت مولکول هایی به نام پپتید را آزاد می کند که واحدهای پروتئینی هستند.  به برخی از آنها بومبسین های رابط پپتیدها می گویند. بومبسین در پستانداران وجود ندارد، پژوهشگران معتقدند در واقع این نوعی سم است که در پوست وزغ شکم آتشی اروپایی وجود دارد. و به جای آن در پستانداران ماده ای به نام نورومدین بی 3  و گاسترین آزادکننده پپتید 4 وجود دارد. پژوهش پیشین فلدمن مشخص کرد که تزریق بومبسین به منطقه ای از مغز به نام بوتزینگر میزان آه کشیدن را از بیست و پنج بار در ساعت تا چهارصد بار افزایش می دهد، در حالی که میزان تنفس کمتر یا بیشتر نشده است. در مقام مقایسه، هنگامی که سمی خاص که می تواند سلول هایی گیرنده بومبسین را بکشد، به همان منطقه تزریق شود، هیچ کدام از جانوران دیگر آه نمی کشند و به تنفس معمولی شان ادامه می دهند. در مطالعه ای جدید، فلدمن به همراه مارک کراس نو 5 پروفسور بیوشیمی در دانشگاه استنفورد، این پدیده را در انسان ها بررسی کرده اند. آنها همان نورومدین و گاسترین آزاد کننده پپتید را پیدا کردند که در مناطقی از مغز وجود دارند و برای تنفس ضروری هستند و در واقع به جز مغز در هیچ جای دیگر هم وجود ندارند.  آنها ژن های سلول های مغزی موش ها را تجزیه کردند. در نهایت حدود دویست نورون را در مغز موش یافتند که مسئول تولید و آزادسازی بومبسین هایی مانند پپتیدها بودند. آنها کلید این آه ها هستند. پژوهشگران می گویند، برای نمونه، افراد با برخی اختلال های خشم، ممکن است آه بیشتری بکشند، که البته تضعیف کننده است.  و بعضی دیگر از افراد اصلاً آه کافی نمی کشند که می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در تنفس و عملکرد غیر طبیعی ریه ها شود.
 پژوهش های بیشتری در مورد مکانیسم عمل نورون ها برای تنظیم آه کشیدن نیاز است. ما نمی دانیم در نورون ها چه اتفاقی می افتد؟ و سوال مهم تر این که سیستم اعصاب اطلاعات را از چه مسیری به دست می آورد و منتقل می کند و در نهایت این علائم را پردازش کرده و واکنش نشان می دهد؟
نتایج این پژوهش در مجله طبیعت شماره هشتم فوریه منتشر شده است.

پی نوشت:

 1- UCLA
 2- Feldman

  3-neuromedin B (NMB)
  4-gastrin-releasing peptide (GRP(
 5- Mark Krasnow

جاروبرقی برای آلودگی هوا

جاروبرقی برای آلودگی هوا

بررسی علائم حیاتی نوزاد با جوراب هوشمند!

بررسی علائم حیاتی نوزاد با جوراب هوشمند!

90 دقیقه حبس نفس!

90 دقیقه حبس نفس!

حل معمای مغز انسان

حل معمای مغز انسان

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 122 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 1:43

شرکت Cor ابداع کننده این روش منحصر به فرد است.

در این روش یک اپلیکیشن ویژه بر روی گوشی همراه نصب می شود. با وارد کردن سوزن های یکبار مصرف بسیار کوچک به بدن که بدون درد است و یک کابل که به گوشی همراه متصل می شود، می توان نمونه خون خود را گرفت.

بعد از گرفته شدن نمونه خون، اطلاعات مربوط به آن توسط اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی تحلیل می شود. در واقع اطلاعات توسط نور مادون قرمز گردآوری می شوند و سپس به الگوریتم های وب سایت شرکت Cor برای بازخوانی ارسال می شوند.

اطلاعات ارسال شده شامل، قند خون ناشتا، کلسترول، فیبرینوژن و تری گلیسرید است.

به گفته مسئولین شرکت Cor، اطلاعات استخراج شده شبیه به انجام آزمایش خون در مراکز درمانی و با همان درجه دقت و صحت است.

قیمت این کیت آزمایش خون، ۱۹۹ دلار و قرار است از اکتبر (مهر ماه) سال جاری میلادی روانه بازار شود.

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 19 فروردين 1395 ساعت: 5:57

 بازگشت مجدد سامسونگ با پرچمدارانی به نام S7 و S7 Edge همراه بوده است که در این مطلب به بررسی گوشی S7 Edge نسبت به مدل قبلی خود یعنی S6 Edge می پردازیم.

محمد سعادت-بخش دانش تبیان

 نقد و بررسی galaxy s7 edge 

از نظر فیزیکی تغییرات چندانی به نظر نمی رسد. نرم افزار اما به سبب سیستم عامل اندروید جدید یعنی Marshmallow دچار دگرگونی بسیاری شده است. ظاهر گوشی نیز چندان دستخوش تغییر نشده و همان سطح براق و خمیدگی صفحه نمایش در سری Edge را دارد.

سخت افزار

اکثر گوشی ها کیفیت دوربین هایشان یکسان است و کارایی های شان نیز مشابه یکدیگر می باشند. اما دوربین این گوشی جذابیت های خودش را دارد: دهانه دیافراگم سریع f/1.7 که معنی آن عکس برداری در بهتر در محیط های کم نور می باشد، و زاویه بیشتر در دوربین جلو که معنی آن پوشش صورت شما، صورت دوستان شما و محیط اطراف در قاب یک عکس سلفی است.

اگر شما تا کنون یک S6 Edge را دیده باشید، در واقع یک S7 Edge را دیده اید! چرا که این دو مدل در ظاهر بسیار به یکدیگر شبیه اند. دکمه Home در پایین گوشی به همراه حسگر اثر انگشت و همینطور دکمه های لمسی بازگشت و تاریخچه برنامه ها در طرفین دکمه Home.

لبه اطراف گوشی از جنس فلز بوده و منافذی برای جک هدفون، درگاه Micro-USB که البته از نوع C نیست، و همچنین اسپیکر در طول لبه پایینی گوشی و محفظه های سیم کارت و حافظه MicroSD در لبه بالایی گوشی قرار دارند. در کنار بلندگوی گوشی یک چراغ LED برای اعلانات وجود داشته و در فلش پشت گوشی نیز سنسور ضربان قلب تعبیه شده است.
در این گوشی از ریموت IR برای کنترل تلویزیون خبری نیست. به کمک Coing Gorilla Glass 4 گوشی مقاوم تر بنظر می رسد و از آنجایی که صفحه پشت گوشی هم از جنس شیشه است، در دست گرفتن گوشی احساس خوشایندی را دست می دهد. البته باید مراقب بود، چرا که سطح صاف و صیقلی گوشی آن را در دست بسیار لغزنده کرده است.

 نقد و بررسی galaxy s7 edge

بلندگو ها

از آنجایی که فقط یک اسپیکر نسبتا کوچک در پایین گوشی قرار دارد، نباید انتظار صدای بسیار زیاد را داشته باشید، اما نیازی به نگرانی نسبت به ضعیف بودن شدت صدا نیست و این بلندگو حداقل انتظارات را برآورده می کند.

حسگر اثر انگشت

امروزه در تمام گوشی های پرچمدار، وجود این حسگر امری طبیعی است و S7 Edge نیز از این قاعده مستثنی نیست. نکته جالب توجه نسبت به سنسور در این گوشی این است که شما می توانید چند اثر انگشت مختلف را به گوشی معرفی کنید، و با لمس این سنسور با هر انگشت وارد اکانت خاص خود شده و همچنین بهنگام ورود به سایت های مخصوص، وارد حساب کاربری تان در سایت بصورت خودکار بشوید.

 نقد و بررسی galaxy s7 edge

دوربین

 اکثر گوشی ها کیفیت دوربین هایشان یکسان است و کارایی های شان نیز مشابه یکدیگر می باشند. اما دوربین این گوشی جذابیت های خودش را دارد: دهانه دیافراگم سریع f/1.7 که معنی آن عکس برداری در بهتر در محیط های کم نور می باشد، و زاویه بیشتر در دوربین جلو که معنی آن پوشش صورت شما، صورت دوستان شما و محیط اطراف در قاب یک عکس سلفی است.
برنامه عکاسی پیش فرض گوشی هم مطابق معمول ساده اما پرقدرت است. در این برنامه بخشی به نام Pro Mode وجود دارد که در آن می توانید میزان سرعت شاتر، ISO، فوکوس دستی و قابلیت های دیگر را تنظیم نمایید.
شما همچنین می توانید برنامه عکاسی را با دوبار ضربه زدن روی دکمه Home اجرا کنید. در مجموع، دوربین گوشی یک تجربه جالب بحساب می آید.

 نقد و بررسی galaxy s7 edge

نرم افزار

سامسونگ معمولا بعنوان تعدیل کننده ورژن های اندروید به شمار می آید، و از این رو از احترام چندگانه ای در جامعه اندروید برخوردار است. به همین خاطر شما در این گوشی شاهد تغییراتی در نوار اعلانات و همچنین پنجره تنظیمات و بسیاری از مکان های دیگر هستید.

 نقد و بررسی galaxy s7 edge

 قابلیت پنجره های چندگانه و پنجره شناور

Multi-Window و Floating Window بی شک از بهترین امتیازات برتری سامسونگ نسبت به رقیبان است. در این حالت ها می توان دو برنامه را در کنار هم اجرا کرد، یا حتی چند برنامه بر روی همدیگر به اجرا درآورد.
در حالت پنجره های چندگانه، شما می توانید یک برنامه را در بالای صفحه و برنامه ی دیگری را در پایین صفحه داشته باشید. برای این کار باید با فشردن دکمه تاریخچه برنامه ها بر روی آیکون دو خط برنامه مورد نظر ضربه بزنید. در این صورت دایره ای ما بین دو برنامه ایجاد می شود که به کمک آن می توانید بزرگی پنجره هر برنامه را تنظیم کنید، و یک کادر آبی رنگ هم اطراف برنامه در حال استفاده قرار می گیرد.
 
حالا اگر بخواهید پنجره را بصورت شناور در اختیار داشته باشید، کافی است از بالا سمت چپ روی صفحه انگشتتان فشار داده و به سمت پایین بکشید. در این صورت دایره به شما کمک می کند که صفحه شناور را به هر سمتی که می خواهید هدایت کنید. البته این قابلیت هرچند که جذاب و کارآمد باشد، در صفحه نمایش ۵.۵ اینچی در طولانی مدت قابل استفاده ی فراوان نیست.

 نقد و بررسی galaxy s7 edge

نمایه ها

سامسونگ در نرم افزار این گوشی یک موتور و فروشگاه Theme قرار داده که در آن می توان به دنیایی از امکانات و ابزار های شخصی سازی برای ظاهر گوشی دسترسی داشت. با این قابلیت امکان تغییر همه چیز از نوار اعلانات تا آیکون های صفحه اصلی وجود دارد. در فروشگاه نیز تعداد زیادی نمایه رایگان در کنار نمایه های پولی بهتر قرار دارند.
خصوصیات اصلی
مدل: SM-G935F
قیمت: ۷۹۰ دلار در وبسایت آمازون
صفحه نمایش: ۵.۵ اینچ، Quad HD، Super AMOLED با Coing Gorilla Glass 4
پردازنده: Exunos 8890 Octa-core
رم: ۴ گیگابایت
حافظه: ۳۲ گیگابایت
دوربین: ۱۲ مگاپیکسل پشت، ۵ مگاپیکسل جلو، هر دو f/1.7
باتری: ۳۶۰۰ میلی آمپر
سیستم عامل: TouchWiz بعنوان نسخه شخصی سازی شده اندروید 6.0.1
جانبی: چراغ اعلانات LED، حسگر اثر انگشت، حسگر ضربان قلب، شارژ وایرلس و محفظه حافظه SD.


منبع
Makeuseof.com
بهترین‌های کنگره جهانی موبایل 2014

بهترین‌های کنگره جهانی موبایل 2014

پرفروش‌های بازار در آستانه سال نو

پرفروش‌های بازار در آستانه سال نو

مقایسه دو پرچمدار؛ اکسپریا Z2 و اکسپریا Z1

مقایسه دو پرچمدار؛ اکسپریا Z2 و اکسپریا Z1

وقتی سامسونگ بزرگترین اشتباهش را کرد

وقتی سامسونگ بزرگترین اشتباهش را کرد

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 19 فروردين 1395 ساعت: 5:57

آیا شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که از شنیدن بوی باران به وجد می آیید و لذت می برید؟ آیا شما هم به محض شنیدن بوی دلنشین باران، و خاک نم خورده و مرطوب نفس های عمیق می کشید؟ آیا حس می کنید که بارش باران نزدیک است و تا لحظاتی دیگر شاهد باران خواهیم بود؟ اگر این گونه اید، بدانید شما تنها کسی نیستید که این حس را دارید!

ترجمه : دکتر سمیه جولایی-بخش دانش و زندگی تبیان

باران

در واقع، برخی دانشمندان معتقدند انسان ها حس شان را به بو و عطر باران از اجدادشان به ارث برده اند، افرادی که آب و هوای بارانی را تکیه گاه و عامل نجات بخش زندگی شان می دانستند. اما چه چیزی است که باعث می شود عطر باران تا این حد برایمان لذت بخش باشد؟
پیش از آن که قطرات باران با سطح خاک برخورد کند، باران تنها آب است و هیچ بویی ندارد. اما پس از برخورد با سطح خاک و عطر تازگی و دلپذیر باران به هوا برمی خیزد. حال دانشمندان معتقدند که سازوکار قطعی این عطر را دریافته اند.
بوها و عطرهای بسیاری است که مربوط به باریدن باران می شود، که انسان ها آنها را لذت بخش می دانند. این عطر به طور کلی، پتریچر  خوانده می شود، و بوی باران را پس از خشکسالی طولانی تشدید می کند. پتریچر(1)_  اصطلاحی بود که دو دانشمند استرالیایی در سال 1964  زمان مطالعه بوهای مربوط به هوای مرطوب، اختراع کردند_  از دو واکنش شیمیایی گرفته شده است.  واژه پترا (2) به معنای سنگ و ایچر(3) به معنای مایعاتی است که مانند خون در رگ ها جاری می شود.
بعضی گیاهان در زمان خشکسالی روغن هایی ترشح می کنند، این روغن ها در هوا پخش می شود. واکنش دوم که پترچر را ایجاد می کند، هنگامی است که مواد شیمیایی تولید شده از باکتری ساکن در خاک به نام آکتینومایستس نیز رها می شود. این ترکیبات معطر دست به دست هم می دهند تا در هنگام بارش باران و برخورد دانه های باران با خاک، بوی پترچر دلنشینی خلق می شود.
 بوی دیگری که از باران بر می خیزد، اُزون است. در هنگام رعد و برق و طوفان، برق می تواند مولکول های اکسیژن و نیتروژن را جدا کرده و به اتمسفر بفرستد، و آنها نیز می توانند به اکسید نیتریک بازترکیب شوند. این ماده نیز با دیگر مواد شیمیایی در اتمسفر برای تشکیل ازون واکنش می دهند، این ماده بوی تندی دارد، و تاحدی به بوی کلرین نزدیک است. هنگامی که کسی می گوید می تواند وجود باران را در لحظات آتی حس کند، ممکن است به این خاطر است که طوفان مقداری ازون را از بالای ابرها به بینی او رسانده باشد.

پی نوشت:

1-petrichor

2-petra

ichor-3



 

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 145 تاريخ : پنجشنبه 19 فروردين 1395 ساعت: 5:57

«هاوکینگ» به این نکته اشاره کرد که اگرچه اقامت در ماه ساده تر خواهد بود و با زمین ۳ روز فاصله دارد اما زندگی در مریخ جالب تر است و تردیدی ندارم که ظرف مدت ۱۰۰ سال آینده شاهد زندگی بشر بر روی مریخ خواهیم بود.

«استفن هاوکینگ» در ادامه گفت: برای رسیدن به این مهم، نیازمند سرمایه گذاری هستیم و می بایست به ما اجازه داده شود تا دانش خود را در مقابل چگونگی مقابله با خطرات تشعشعات کیهانی، اضمحلال بدن و چگونگی تامین نیازهای حیاتی در ماورای زمین گسترش دهیم.

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 22:45

این محلول همچون شوینده برای پارچه ها عمل می کند و دیگر نیازی به شستشوی لباس و دیگر منسوجات برای از بین بردن لکه و کثیفی نیست. به گفته محققین استرالیایی حتی بعد از ۱۵ بار شستشوی لباس ها و منسوجات، محلول بکار رفته در آنها قادر به از بین بردن لکه ها بود.

خاصیت ضد باکتریایی نقره برای قرن ها مورد استفاده قرار می گیرد و حتی یونانی ها و رومی های باستان سکه های نقره ای را در ظروف آب خود برای جلوگیری از رشد باکتری ها قرار می دادند.   

همچنین پیش از این محققین چینی موفق به ساخت مواد «خود تمیز کننده» در منسوجات شده بودند اما روش آنها ۱۸ ساعت برای تمیز کردن پارچه زمان می برد.

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 22:45

بخش دانش تبیان

اب

محققان دریافتند که آب آشامیدنی تا حد زیادی توسط میلیون ها باکتری خوب موجود در لوله های آب و تصفیه خانه ها تصفیه می شود.

به گفته آنها، تاکنون دانشی در مورد این باکتری ها وجود نداشت. یک لیوان آب دارای 10 میلیون باکتری بوده اما این باکتری ها ضروری هستند و آب آشامیدنی خارج شده از شیر آب همیشه حاوی باکتری های بی ضرر است.

این باکتری ها و سایر میکروب ها در تصفیه خانه های آب شرب و درون لوله های آب رشد می کنند که به شکل پوشش نازک و چسبنده یا همان فیلم زیستی قابل مشاهده هستند. تمام سطوح از زمان دریافت آب تصفیه نشده تا لوله ها با این فیلم زیستی پوشیده شده اند.

این یافته ها نشان می دهد که تنوع گونه های باکتری در لوله های آب زیاد بوده و اینکه باکتری ها ممکن است نقش بزرگتری نسبت به تصورات پیشین ایفا کند.

در این میان، محققان بر این گمانند که بخش بزرگی از تصفیه آب در لوله ها انجام شده و این کار تنها در تصفیه خانه ها رخ نمی دهد. حداقل هزاران گونه باکتری در لوله های آب زندگی می کنند. به گفته محققان، بین ترکیب باکتری ها و کیفیت آب ارتباط وجود دارد.

اگرچه این تحقیق در جنوب سوئد انجام شده اما باکتری های فیلم های زیستی در سراسر جهان در لوله ها و شیرهای آب وجود دارند. به گفته محققان، این دانش برای کشورها در زمان بروزرسانی و ارتقای سیستم های لوله کشی آب بسیار سودمند است.


منبع: ایسنا

حل معمای خطوط انگشتان

حل معمای خطوط انگشتان

سبک‌ترین ماده دنیا را چطور می‌سازند؟

سبک‌ترین ماده دنیا را چطور می‌سازند؟

کاربرد فناوری نانو در تصفیه‌ آب(2)

کاربرد فناوری نانو در تصفیه‌ آب(2)

کاربرد فناوری نانو در تصفیه‌ آب(1)

کاربرد فناوری نانو در تصفیه‌ آب(1)

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 22:45

شرکت اپل با همه شهرت و بزرگی خود هنوز هم نکته ها و داستان هایی دارد که بیشتر ما از آن بی خبر هستیم.

بخش دانش و زندگی تبیان

شرکت اپل

واقعیت این است که این شرکت و داستان های آن با مرگ استیو جابز فقید بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفت و اکنون چند سال بعد از مرگ وی، مسائل و نکته های جالبی در مورد شرکت اپل و شخص جابز مطرح میشود.
شرکت اپل در ۱ آوریل سال ۱۹۷۶ پایه گذاری شد. از زمان عرضه محصول Apple I در همان سال، تا کنون این شرکت پستی و بلندی های زیادی را طی کرده است و حتی امروز نیز این اوج و فرودها ادامه داشته است. از همین روی است که دانستن نکات و مسائلی که این شرکت طی این سالیان با آنها روبرو بوده است میتواند مانند همیشه جذاب و خواندنی باشد و این موضوعی است روزنامه «تلگراف» به آن پرداخته است.

۱-استیو جابز نام Apple را به دو دلیل انتخاب کرد. اول آنکه وی اساسا یک خام خوار بوده است که میوه ها بخش اعظمی از وعده های غذایی وی را تشکیل میدادند و دیگر آنکه این نام تا حد زیادی از جدیتی که آن روزها دنیای رایانه داشت، متمایز بوده است. اما دلیل اصلی استیو جابز برای این انتخاب این بوده است که نام شرکت وی در کتابچه شماره های تلفن، جلوتر از نام Atari قرار بگیرد.

۲-استیو جابز و استیو وزنیاک تنها بنیانگذاران اپل نبوده اند. در این میان شخص دیگری به نان «ران واین» نیز حضور داشته است که تنها ۱۲ روز بعد از قرارداد تشکیل اپل، ۱۰ درصد از سهام خود را به بهای ۸۰۰ دلار فروخت! وی که اکنون ۸۱ ساله است اذعان دارد که از فروش سهامی که امروز بیش از ۶۰ میلیارد دلار ارزش داشت به بهای تنها ۸۰۰ دلار پشیمان نیست.

۳ - سال گذشته شرکت اپل تعداد ۲۰۱ میلیون و ۵۲۹ هزار دستگاه آیفون به فروش رساند. این رقم برابر با ۶.۴ دستگاه آیفون در هر ثانیه است.

۴- اولین محصول اپل یعنی Apple I به بهای ۶۶۶.۶۶ دلار فروخته میشد. دلیل این بهای عجیب و غریب این بود که اولا برابر با یک سوم مابه التفاوت هزینه و سود اپل از این دستگاه بود و دوم آنکه استیو وزنیاک علاقه زیادی به تکرار اعداد داشت. ظاهرا وی چندان به عدد شیطان اعتقاد نداشته است!

شرکت اپل

۵ -آیفون در اصل و در ابتدا با نام رمز یا اسم کد Project Purple طراحی و تولید شده است و طی زمان نهایی شدن محصول اسم های فراوانی برای آن انتخاب شده بود. اسم هایی از جمله: Telepod، Mobi،Tripod و حتی iPad.

۶-سال گذشته درآمد کل شرکت اپل برابر با ۲۳۵ میلیارد دلار بوده است. اگر این رقم را معادل با تولید ناخالص داخلی کشورها مقایسه کنیم از این نظر اپل در مکان ۴۵ دنیا و جلوتر از کشورهایی نظیر قطر، پرتغال و نیوزلند قرار خواهد گرفت!



منبع :مجله مهر
چگونگی پیدایش اختراعات دنیا(2)

چگونگی پیدایش اختراعات دنیا(2)

بزرگترین اختراعات تاریخ دنیا (1)

بزرگترین اختراعات تاریخ دنیا (1)

10 ابداع برتر معاصر بشر

10 ابداع برتر معاصر بشر

تفاوت های گلکسی S7 و S7 Edge

تفاوت های گلکسی S7 و S7 Edge

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395 ساعت: 16:46

فناوری با شتاب و سرعتی که دارد، از اهمیت اسلوموشن یا حرکت آهسته غافل نشده است. گاهی باید پدیده ها و صحنه ها را آهسته تر از آنچه که هستند تماشا کرد تا درک عمیق تری از زیبایی آن ها حاصل شود.

بخش دانش و زندگی تبیان

گوشی همراه با فیلمبرداری اسلوموشن

از نظر تئوری، نمایش اسلوموشن یک فرآیند ساده است، فیلم با بالاترین رزولوشن ممکن و سرعت فریم، ضبط شده و در هنگام اجرا، سرعت پخش آن به ۳۰ فریم در ثانیه (fps) می رسد و همین عامل جذابیت خاصی به پخش فیلم می بخشد. به نظر می رسد این تکنیک از صحنه های اسلوموشن فیلم ماتریکس هم آهسته تر باشد.
طبیعتا نوع سنسور تصویربرداری و الگوریتم های فشرده سازی ویدیویی در ارائه ی یک فیلم با کیفیت اولویت دارند اما دیگر گزینه ها نظیر میزان روشنایی، فوکوس و باز تولید رنگ ها هم جزو قسمت های بااهمیت ارزیابی دوربین گوشی محسوب می شوند. علاوه بر این، بعضی از گوشی های هوشمند دارای تنظیمات دستی بوده که برای یک فیلمبردار زبده و ماهر واقعا مفید و کاربردی هستند.
با مد نظر قرار دادن همه ی ویژگی ها و نگاهی به بازار گوشی های هوشمند، ۵ گوشی برتر را مورد بررسی قرار دادیم که در ادامه به آنها می پردازیم. در معرفی این گوشی ها ترتیب خاصی وجود ندارد.

Galaxy S7  و  Galaxy S7 Edge

گوشی همراه با فیلمبرداری اسلوموشن

سامسونگ گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج جزو بهترین گزینه های موجود بودند. دوربین این دو گوشی در بخش ضبط ویدیو مطابق انتظار امیدوارکننده عمل کردند. سخت افزار دوربین اصلی هر دو گوشی مجهز به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دریچه ی دیافراگم آن به اندازه f/۱.۷ باز می شود. ضمن این که هر دو گوشی دارای یک ماژول OIS (لرزش گیر اپتیکال) و فوکوس خودکار Dual Pixel هستند. سایز فیزیکی سنسور ۱/۲.۶ اینچ بوده و سایز هر پیکسل ۱.۴ میکرومتر است.
سری گلکسی اس ۷ می تواند فیلم هایی به صورت اسلوموشن و با وضوح ۷۲۰p و ۲۴۰fps یا وضوح ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰fps را ضبط کند. فعال بودن لرزش گیر اپتیکال و قابلیت فوکوس خودکار می تواند اطمینان دهد که سوژه در بهترین شکل و حالت خود ثبت می شود.

Apple iPhone 6s Plus

گوشی همراه با فیلمبرداری اسلوموشن

آیفون ۶ اس پلاس نه تنها یکی از بهترین گوشی های هوشمند بازار است بلکه فیلمبرداری اسلوموشن یکی از قابلیت های مهم این گوشی به شمار می رود. آیفون ۶ اس هم در این زمینه کم تر از ۶ اس پلاس نیست و می تواند با وضوح ۷۲۰p و سرعت ۲۴۰fps و همچنین وضوح ۱۰۸۰p و سرعت  ۱۲۰fps یک نمایش اسلوموشن را ضبط کند.
از مشخصات سخت افزاری آیفون ۶ اس پلاس می توان به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در دوربین اصلی با سایز "۱/۳ و لرزش گیر اپتیکال اشاره کرد. سایز هر پیکسل در این گوشی ۱.۲۲ میکرومتر است.
همان طور که قبلا اشاره شد ، آیفون ۶ اس هم مانند آیفون۶ اس پلاس مجهز به فناوری لرزش گیر اپتیکال است با این تفاوت که در آیفون۶ اس پلاس امکان استفاده از این قابلیت در هنگام فیلمبرداری فراهم است اما در مورد آیفون ۶ اس، تنها در زمان ثبت تصویر، این فناوری عمل می کند.
بخش جذاب دیگر آیفون ۶ اس پلاس، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی آن است که می تواند همانند دوربین اصلی، فیلمبرداری اسلوموشن را انجام داد. در این حالت کاربر می تواند، فیلمبرداری را با وضوح ۱۰۸۰p و سرعت ۱۲۰fps یا وضوح  ۷۲۰p و سرعت ۲۴۰fps انجام دهد.
هر چند که این قابلیت تا حدودی غیرضروری به نظر می رسد و لزومی ندارد که شخص بخواهد با دوربین سلفی صحنه ی اسلوموشن را ضبط کند! به هرحال، امتیازی است که اپل روی محصولش قرار داده است.

LG V10

گوشی همراه با فیلمبرداری اسلوموشن

وقتی صحبت از فیلمبرداری با دوربین گوشی می شود، اسم ال جی V10 در صدر لیست بهترین های بازار قرار می گیرد. دوربین این گوشی هوشمند قابلیت خوبی در ضبط صحنه های اسلوموشن دارد. از نقطه نظر سخت افزاری، دوربین اصلی LG V10، دارای یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با سایز " ۱/۲.۶ است. دریچه ی دیافراگم این گوشی تا f/۱.۸ باز می شوند و مجهز به فناوری فوکوس خودکار لیزری و لرزش گیر اپتیکال است.
با این حال، دوربین LG V10 تنها در حالت وضوح ۷۲۰p و سرعت ۱۲۰fps می تواند فیلمبرداری اسلوموشن را انجام دهد. هر چند که تنظیمات دستی موجود در این گوشی، این محدودیت را جبران کرده و با کمک آن می توان صحنه های آهسته ی حیرت انگیزی ضبط کرد. همین قابلیت، LG V10 را در رده ی صدرنشین ها قرار داده است.
البته کیفیت فیلمبرداری اسلوموشن این گوشی در مقایسه با سامسونگ و آیفون برابری نمی کند، اما با تکیه بر بخش تنظیمات دوربین آن می توان به LG V10 اعتماد کرد.

Google Nexux 6P

گوشی همراه با فیلمبرداری اسلوموشن

 Nexux 6P محصول مشترک هوآوی و گوگل، اولین گوشی اندرویدی است که قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن با وضوح ۷۲۰p و سرعت ۲۴۰fps را دارد. یک ویژگی خاص این گجت، بهره مندی از نسخه ی خالص اندروید گوگل است که در بروزرسانی دائم این گوشی موثر است.
دوربین اصلی گوگل نکسوس ۶P از یک سنسور ۱۲.۳ مگاپیکسلی با سایز "۱/۲.۳ تشکیل شده که اندازه ی دریچه دیافراگم آن f/۲.۰ است و سایز هر پیکسل در این گوشی ۱.۵۵ میکرومتر است. متاسفانه گوگل نکسوس ۶P فاقد لرزش گیر تصویری است که همین نقطه ضعف باعث شده است دیگر  رقبا نسبت به این محصول ارجحیت پیدا کنند.

Motorola Moto X Pure

گوشی همراه با فیلمبرداری اسلوموشن

اگر قیمت گوشی هایی که در بالا معرفی کردیم با بودجه ی شما جور در نمی آید، موتو ایکس Pure یک انتخاب مناسب است.
دوربین اصلی این گوشی پرچم دار از یک سنسور ۲۱ مگاپیکسلی تشکیل شده که سایزی معادل "۱/۲.۴ دارد و اندازه ی هر پیکسل در آن ۱.۱ میکرومتر است. در مقایسه ی این گوشی با دیگر گوشی های معرفی شده، موتو ایکس Pure بزرگ ترین سنسور را دارد و به دلیل وضوح بالا نمایش تصویر دارای کوچک ترین اندازه ی پیکسل است.
دوربین این گوشی از دریچه ی دیافراگمی با ابعاد f/۲۰ تشکیل شده و فوکوس خودکار آن از نوع phase-detection است.
از نظر کیفیت فیلمبرداری اسلوموشن، موتو ایکس Pure در ردیف گوشی های میان رده قرار دارد و حالت ضبط تصویر آهسته در این گوشی تنها محدود به وضوح ۷۲۰p و سرعت ۱۲۰fps است. موتو ایکس Pure بر خلاف LG V10 فاقد گزینه ی تنظیمات دوربین است.


منبع : زومیت
ورود شلوار اینترنت دار به بازار

ورود شلوار اینترنت دار به بازار

رایانه جیبی 100 هزارتومانی آمد +عکس

رایانه جیبی 100 هزارتومانی آمد +عکس

 تبلت چه سایزی بخرم ؟

تبلت چه سایزی بخرم ؟

گوشی شما چه مقدار رم نیاز دارد؟

گوشی شما چه مقدار رم نیاز دارد؟

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395 ساعت: 16:46

 وقتی عکسی را در فضای مجازی به اشتراک می گذاریم، قطعا دوست داریم که آن عکس دیده شود و به اصطلاح لایک بخورد.

بخش دانش تبیان

موبایل

 واضح است که برای داشتن تعداد بیشتری لایک، باید عکس جالب توجه و مناسبی را در صفحه شخصی خود قرار دهیم. عکسی که با توجه به نکات عکاسی گرفته شده و قوانین عکاسی در آن به درستی رعایت شده باشد. برای اینکه از این پس عکس های بهتری در صفحات اجتماعی داشته باشید، بهتر است چند نکته ساده زیر را رعایت کنید.

قانون یک سوم

در قانون یک سوم  باید سوژه را در امتداد خطوط برنامه دوربین یا در تقاطع آنها چه درحالت افقی و چه عمودی قرار دهید.

نور

نوردهی خوب به سوژه عمق و فرم می دهد. تلاش کنید که از تاباندن نور مستقیم به آن پرهیز کنید. نور کنار پنجره می تواند برای داشتن یک عکس خوب بسیار مفید باشد. به جهت تابش نور و رنگ آن توجه کنید تا نتیجه جالب تری داشته باشید.

تمیزی لنز

لنز را پیش از انداختن عکس حتما تمیز کنید. اثر انگشت، گرد و غیار و یا هر نوع کثیفی دیگری می تواند روی کیفیت عکس تاثیر منفی بگذارد. تمیزی لنز می تواند تا  30% به کیفیت عکس بی افزاید.

زوم نکنید

هیچوقت برای نشان دادن جزئیات یا فوکوس روی یک نقطه خاص از زوم استفاده نکنید. لنزهای قرار گرفته در اسمارتفون ها آنقدرها توانا نیستند که بتوانند با داشتن زوم، کیفیت تصویر را حفظ کنند، پس اگر دلتان می خواهد روی بخشی زوم داشته باشید، از فاصله دوربین تا سوژه بکاهید. بعلاوه با کمتر کردن فاصله می توانید کنترل بهتری روی نوردهی، تعادل رنگ ها در پس زمینه، سایه ها و غیره داشته باشید.

در ضمن می توانید به جای زوم کراپ کنید و با اینکار رزولوشن تصویر را هم حفظ کنید.

مود مناسب را انتخاب کنید

در هر مکانی که هستید، باید مود مناسب با آن مکان را انتخاب کنید. البته می توانید با انتخاب مود خودکار این کار را به عهده دوربین بگذارید. به هر حال اگر در محیط های خارجی عکس می اندازید از مود Outdoor و اگر در محیط های داخلی این کار را انجام می دهید، از مود Flourescent استفاده کنید.

از فیلترها بهره ببرید

اگر برنامه دوربینی که از آن استفاده می کنید فیلتر دارد، حتما از آنها بهره ببرید، زیرا فیلترها به عکس حس و حال جالبی می دهند و می توانند بر جذابیت آن بی افزایند.

ایجاد تغییرات با برنامه های ویرایشی

پس از اینکه عکستان را انداختید بلافاصه پستش نکنید و زمانی را به ویرایش با برنامه های مربوطه اختصاص دهید تا نتیجه دلخواه تان را داشته باشید.



منبع : آی تی رسان
برنامه HTC چیست؟

برنامه HTC چیست؟

گلکسی نوت 5، غول جدید دنیای فبلت

گلکسی نوت 5، غول جدید دنیای فبلت

بروزرسانی اندروید 5.1 برای HTC One M9

بروزرسانی اندروید 5.1 برای HTC One M9

مقایسه دو پرچمدار؛ اکسپریا Z2 و اکسپریا Z1

مقایسه دو پرچمدار؛ اکسپریا Z2 و اکسپریا Z1

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 118 تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395 ساعت: 16:46

بخش دانش تبیان

لب خوانی

 یکی از نیازهای نیروهای امنیتی و پلیس این است که در بازبینی دوربین های مدار بسته از محتوای مکالمات مظنونان مطلع شوند.
علاوه بر این، مترجمین و خبرنگاران هم برای فهمیدن آنچه چهره های سرشناس می گویند به چنین نرم افزاری نیاز دارند.
هلن بر از دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه ایست انگلیا می گوید: اگر تکنولوژی لب خوانی خوبی داشتیم، می توانستیم واکنش زیدان را بهتر درک کنیم، شاید هم هر دو اخراج می شدند.
اشاره این محقق انگلیسی به فینال جام جهانی 2006 بین ایتالیا و فرانسه است که در آن، زیدان، ستاره فوتبال فرانسه، به دلیل کله زدن به مارکو ماتراتزی بازیکن ایتالیا اخراج شد، در حالی که به نظر می رسید حرف هایی که ماتراتزی به او زده بود، باعث واکنش زیدان شد.
وی ادامه داد: از لب خوانی برای فهمیدن آنچه بازیکنان فوتبال در لحظات پرتنش مسابقه می گویند قبلا استفاده شده اما به احتمال زیاد عملی ترین کاربرد آن در مواقعی است که سر و صدای زیادی وجود دارد، مثلا در ماشین یا در کابین خلبان هواپیما. گرچه این نرم افزار هنوز باید دقیق تر شود، اما نکته مهم این است که آن را در موارد بسیاری می توان به کار گرفت، مثلا برای کسانی که نقص شنوایی یا گفتاری دارند.
به گفته محققان، برای افرادی که متخصص لب خوانی هستند، تمایز بین صداهایی مثل /ب/ یا /پ/ یا /م/ دشوار است اما این نرم افزار می تواند بین این صداها تمایز بگذارد و متن دقیق تری فراهم کند.
پروفسور ریچارد هاروی یکی از دیگر مبتکران این سیستم می گوید: لب خوانی یکی از بزرگ ترین چالش ها در هوش مصنوعی است بنابراین پیشرفت این جنبه اتفاق بسیار خوبی است، یعنی این که بتوان ماشین را برای تشخیص ظاهر و شکل لب انسان تخصصی کنیم.


منبع: ایرنا

آزمایش خون جدید برای تشخیص سرطان پوست

آزمایش خون جدید برای تشخیص سرطان پوست

با نصب این نرم افزار دیگر رمز های عبور را فراموش نخواهید کرد

با نصب این نرم افزار دیگر رمز های عبور را فراموش نخواهید کرد

معرفی اپلیکیشن Superimpose

معرفی اپلیکیشن Superimpose

نکات امنیتی در مورد همراه بانک

نکات امنیتی در مورد همراه بانک

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 126 تاريخ : شنبه 7 فروردين 1395 ساعت: 13:20

خوابیدن در زمان تعطیلات یکی از لذت بخش ترین لحظاتی است که ما می گذرانیم. در تعطیلات شیرین عید بسیاری از خانواده ها ممکن است دچار اختلاف شوند. فردی از خانواده می خواهد بخوابد در حالی که بقیه می خواهند بیرون از خانه باشند اما تا به حال فکر کرده اید که چرا در تعطیلات نوروز خوابتان می گیرد؟

ترجمه: سمیه جولایی-بخش دانش تبیان

خوابیدن

خوابیدن در زمان تعطیلات یکی از لذت بخش ترین لحظاتی است که ما می گذرانیم. در تعطیلات شیرین عید بسیاری از خانواده ها ممکن است دچار اختلاف شوند. فردی از خانواده می خواهد بخوابد در حالی که بقیه می خواهند بیرون از خانه باشند. حتی برخی نیز اساساً با هدف اصلی خوابیدن و با این انگیزه خواب بیشتر، تعطیلات سفر نمی روند و سعی می کنند در خانه بمانند و بخوابند.

تفاوت میان زمان بندی خواب در طی هفته کاری و زمان تعطیلات را بی خوابی اجتماعی می نامند. بی خوابی اجتماعی به این نکته اشاره دارد که برنامه های کاری یا زمان مدرسه رفتن از صبح زود آغاز می شود و با ساعت های بدن ما هماهنگ نیست و ایجاد مشکل می کند؛ اما در واقع این بی خوابی از ساعت بدن پیروی نمی کند.  توانایی ما در قطع ساعت بدن مان با نور مصنوعی قوی حداقل تا حدی ما را شاکی می کند.

حتماً متوجه شده اید که در این زمینه برخی از ما بیش از دیگران به خواب وابسته اند. حتی میان گروه های همسن و سال هم تفاوت هایی میان الگوی خواب وجود دارد. به راستی علم چه پاسخی برای این پرسش دارد؟ همه می دانند که نوجوانان معمولاً بیش از بزرگسالان تمایل دارند تا دیر وقت بیدار بمانند. در واقع ما هر کداممان الگوهای طبیعی خواب خودمان را داریم. اما ممکن است تصور کنید ما بردگان ساعت های بدن مان هستیم!
 اگر شما نمی توانید به راحتی در نیمه روز جمعه از خواب بیدار شوید آن هم پس از یک شب خواب راحت، ممکن است راه هایی برای جلوگیری از خواب طولانی و خارج از قاعده بکنیم. ساعت بدن ریتم هایی را ایجاد می کند تا ما در طی روز که دمای بدن زیاد است هشیار باشیم و هشیار بمانیم و در هنگام شب که دمای بدن کم است، بخوابیم. این ساعت طوری طراحی شده است که با چرخه تاریکی و روشنایی خورشید یعنی نور طبیعی هماهنگ شود و نیز با چرخه های دمایی نیز در ارتباط باشد؛ مثلاً همان گونه که چرخش زمین ایجاد شده است. اما حالا چه اتفاقی می افتد که نور مصنوعی در اطراف ما وجود دارد؟ آیا ما تحت کنترل این چرخه هستیم؟

اثر نور

پیش از این، در دهه شصت قرن گذشته جورگن آشف و روتگر وور، ریتم های دمای بدن و رابطه آنها را با خواب انسان بررسی کردند. آنها افراد داوطلب شرکت کننده در آزمایش را در زیرزمین های بدون پنجره و بدون دسترسی به نور و به خصوص دور از چرخه نور و تاریکی طبیعی نگه داشتند. آنها زمان سنج یا ساعت هم در اختیار نداشتند. در این آزمایش ها نور غیر طبیعی دائماً روشن بود و داوطلبان هیچ دسترسی برای کنترل نور ( چه خاموش کردن و چه کم و زیاد کردن آن) نداشتند؛ مگر با بستن چشم هایشان در هنگام خواب.
 در آزمایش بعدی آنها به کلید چراغ دسترسی داشتند و می توانستند آن را مطابق نیازشان خاموش و روشن کنند. افراد گروه دوم که به کلید روشن و خاموش چراغ دسترسی داشتند، با وجود دوری از نور طبیعی و ندانستن زمان، باز هم الگوی خواب و ریتم های طبیعی بدن شان را یافتند و مطابق همان عمل می کردند. اما  بیش از چهل درصد از آنها خواب شان با دمای بدن هماهنگ نشده بود. افرادی که به تفریح می روند و چادر زده و در شب آتش روشن می کنند و تا پاسی از شب بیدار باقی می مانند، نور آتش بر روی الگوی خوابشان اثری نمی گذارد. اما نور چراغ ها از سنتز هورمون تسهیل کننده خواب ، ملاتونین، ممانعت می کند و در نتیجه مانع خواب آلودگی آنها شده و بیدار می مانند.
هنگامی که تا دیروقت بیدارید و می خواهید صبح زود هم بیدار شوید، این ساعت است که شما را بیدار می کند نه این که بدن شما حالت بیداری را بخواهد. البته قطعاً تقصیر ساعت نیست که شما به قدر کافی نخوابیده اید!

خوابیدن

 البته برعکس این حالت هم رخ می دهد. هنگامی که ما می خواهیم بخوابیم، چراغ ها را خاموش می کنیم به رختخواب می رویم اما خوابمان نمی برد! پس شروع به حرف زدن می کنیم یا کاری انجام می دهیم تا زمانی که بدن شما از حالت هماهنگی با نور و تاریکی خارج شده و بخوابید. در تعطیلات احتمالاً تا دیر وقت بیدار می مانید و صبح هم اصطلاحاً تا لنگ ظهر می خوابید تا زمانی که قرض خواب یا کمبود خواب شما جبران شود و ساعت بدن در نهایت به شما اعلام کند که زمان بیدار شدن است. تفاوت میان زمان بندی خواب در طی هفته کاری و زمان تعطیلات را بی خوابی اجتماعی می نامند. بی خوابی اجتماعی به این نکته اشاره دارد که برنامه های کاری یا زمان مدرسه رفتن از صبح زود آغاز می شود و با ساعت های بدن ما هماهنگ نیست و ایجاد مشکل می کند؛ اما در واقع این بی خوابی از ساعت بدن پیروی نمی کند.  توانایی ما در قطع ساعت بدن مان با نور مصنوعی قوی حداقل تا حدی ما را شاکی می کند.

افرادی که به تفریح می روند و چادر زده و در شب آتش روشن می کنند و تا پاسی از شب بیدار باقی می مانند، نور آتش بر روی الگوی خوابشان اثری نمی گذارد. اما نور چراغ ها از سنتز هورمون تسهیل کننده خواب ، ملاتونین، ممانعت می کند و در نتیجه مانع خواب آلودگی آنها شده و بیدار می مانند.

تفاوت میان طول خواب در طی هفته و تعطیلات میان بزرگسالان و جوانان زیاد است و هر قدر پیر تر می شویم کم خوابیمان بیشتر می شود. یعنی با افزایش سن، نیاز ما به خواب کاهش می یابد. نوجوانان ممکن است به نه ساعت خواب یا بیشتر در شبانه روز نیاز داشته باشند. میزان آن در پانزده سالگی به هفت یا هشت ساعت می رسد. بنابراین افراد بزرگسال که در طی هفته مجبورند زود از خواب برخیزند و دیرتر به خواب بروند، قرض خواب آنها جمع می شود و در نتیجه  در تعطیلات بیشتر می خوابند. حتماً می پرسید پس اثر نورمصنوعی چه خواهد شد؟ برخی بزرگسالان در یک گروه سنی،  در طی تعطیلات، دیرتر به خواب می روند و طولانی تر می خوابند؛ بدون این که نور مصنوعی اثر پریشان کننده ای بر آنها بگذارد. به طور کلی بعضی افراد ساعت های بدنی سریعتری دارد که آنها را قادر می سازد در کمتر از 24 ساعت راه بیافتد و بسیاری دیگر ساعت های کندتری دارند که بیش از 24 ساعت طول می کشد تا راه بیافتد. افراد گروه دوم تأخیر خواب بیشتری در طی هفته تجربه می کنند و در تعطیلات بیشتر می خوابند. اما از همه جالب تر گروه اندکی از افراد هستند که کاملاً با دو گروه اول متفاوتند. آنها در طی هفته به راحتی می توانند عادت های خوابشان را تغییر دهند. این مسأله را شاید بتوان در حساسیت افراد به غروب آفتاب جستجو کرد. این می تواند منجر به دیرتر خوابیدن و قرض خواب بیشتر، در نتیجه ساعت دیرتر بدنی و خوابیدن های طولانی تر در تعطیلات شود. با در نظر گرفتن دیدگاه زیست شناختی چرخه خواب، و ساعت بدن، و تشخیص این که چگونه جهان طبیعی بر ما اثر می گذارد، باید در نظر بگیریم که ما تحت تأثیر عوامل ناخواسته ای هستیم که بر رفتار ما اثرگذار است. پس از ساعت بدنی تان انتقاد نکنید و او را مسئول ندانید. باید سعی کنید در طی هفته به اندازه کافی بخوابید و شبها کمتر از نور مصنوعی استفاده کنیم و به این شکل از بی خوابی اجتماعی  و در نتیجه از خوابیدن های طولانی در طی تعطیلات ممانعت کنیم.


دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 113 تاريخ : شنبه 7 فروردين 1395 ساعت: 10:52